Rally Poreč: Skupocjeni vozni park, zahtjevni brzinci te lijepo vrijeme garancija su novog oktanskog spektakla u Istri!!

Sebalj_start

Sve je spremno za oktanski spektakl koji će u petak i subotu, 28. i 29. rujna u zapadnoj Istri okupiti 79 posada sudionica 19. Rallyja Poreč. Skupocjen vozni park, poznata vozačka imena, zahtjevni brzinski ispiti te lijepo vrijeme garancija su atraktivnog natjecanja i magnet za publiku. Ove godine Rally Poreč boduje se za prvenstvo Centralno europske zone te nacionalna prvenstva Hrvatske i Slovenije, a posade koje su najavile nastup dolaze iz deset europskih zemalja.

Grad Poreč još je jednom stao iza natjecanja s gotovo dva desetljeća dugom tradicijom istaknula je zamjenica gradonačelnika Nadia Štifanić Dobrilović i dodala: “I ove godine grad je dao logističku pomoć cijeloj manifestaciji koja nam je jako bitna jer se događa u post-sezoni i jako je atraktivna. Održava se po 19. put i to znači da vrijedi i ima svoju publiku. Ove godine imamo i rekordan broj posada, naročito stranih, što nas jako raduje, jer će svi vozači boraviti u Poreču i koji dan duže. Ono što će ove godine ići svima u prilog je lijepo vrijeme, pa će osim natjecanja njegovi sudionici moći vidjeti sam grad te se ugodno provesti i dobiti sam doživljaj Poreča i okolice“.

Listu prijava predvodi višestruki prvak Hrvatske Juraj Šebalj s novim suvozačem Ivanom Pogačićem, koji će na Hyundaiju i20 R5 imati startni broj 1. Još deset posada stiže u Poreč s vozilima klase R5, a među njima i pobjednici prošlogodišnjeg Croatia Rallyja, Mađari David Botka i Mark Mesterhazi sa Škodom Fabiom. Još jedan bivši pobjednik Croatia Rallyja vraća se u Poreč, Slovak Vlastimil Majerčak sa suvozačem Pavolom Kušnierom (Škodi Fabia R5).

Domaća posada Viliam Prodan i Zoran Raštegorac dolazi također sa Škodom Fabiom, s kojom su slavili na Rallyu Opatija u svibnju i koju je Prodan isprobao na brdskoj utrci u Buzetu prije desetak dana. Slovenski as Rok Turk nastupit će sa suvozačicom Blankom Kacin u Peugeotu 208 T16 R5. Još dvije mađarske posade borit će se za sam vrh poretka, Andras Hadik sa suvozačem Krisztianom Kerteszom te Sandor Olle i Janek Czako.

Viliam Prodan vrlo dobro poznaje staze porečkog rallyja, na kojima je prije dvije godine bio nadomak pobjedi: “Brzinci u Poreču su specifični, puno je mjesta gdje možeš pogriješiti, probušiti gumu, izletjeti manje ili više. Tar je jako brz i puno mi više odgovara nego gradski ispit u Poreču kojem su skloniji tehnički vozači. U subotu se vozi Tinjan, koji je strahovito brz, pa Kanfanar, koji je više tehnički brzinac. Flengi su kružni brzinac s atraktivnim poznatim skokom. Velika je mogućnost bušenja gume, jer su proljeće i ljeto bili dosta kišoviti, pa je zbog toga dosta stijena vani, uz cestu. Treba paziti da se ne probuši guma, jer bi to značilo i kraj nade za dobar plasman na rallyju od nepunih 100 kilometara brzinaca. Žbandaj mi nikad nije ležao, ali nadam se da ću to ispraviti ove godine. Vrlo je specifičan i uzak, s brzim i tehničkim dijelovima koji se izmjenjuju”.

Prodanov suvozač Zoran Raštegorac kaže da u Poreč dolaze kao i prije dvije godine, bez rezultatskog imperativa i da bi upravo zato mogli iznenaditi: “Prije dvije godine smo vodili tijekom cijelog porečkog rallyja, da bi nas za posljednjem brzincu omela kiša. Došlo je do kratkog spoja na automobilu i to nas je stajalo prvog mjesta. Ove godine bi voljeli biti prvi i borit ćemo se za to. Nažalost, imamo hendikep jer smo samo jednu utrku vozili u ovom automobilu, ali pokušat ćemo to prebroditi“.

U Poreč stiže i pet posada u vozilima Hyundai i20 Coupe R. Riječ je o projektu bugarskog organizatora, svojevrsnoj školi u kojoj sudjeluju posade iz šest zemalja, čiji je cilj uvođenje mladih vozača u svijet rallyja. Sva su vozila koja sudjeluju u projektu Bugarske akademije motorsporta identična, što pridonosi razvoju sposobnosti vozača.

Rally Poreč

Itinerer se silom prilika minimalno promijenio u odnosu na prošlu godinu. Ceremonijalni start rallya na rasporedu je u petak u 15:15 na središnjem gradskom parkiralištu u Partizanskoj ulici, gdje će se voziti i dva brzinska ispita u večernjim satima. Prethodit će im brzinac Tar, koji će startati u 15:43. Subota donosi još devet brzinskih ispita, Tinjan koji će se voziti tri puta, a Kanfanar, Flengi i Žbandaj po dva. Ukupna duljina 19. Rallya Poreč iznosi 317,19 km, od čega će 95 km biti brzinci.

Predsjednik organizacijskog odbora Edi Milokanović ove godine očekuje velik broj publike uz brzinske ispite, posebice one kružne, koje smatra posebnim atrakcijama: “Gradski prolog je zaštitni znak porečkog rallyja, ali to je s vremenom postao i kružni brzinac u Taru, kao i Flengi koji se ponovo voze kao kružni brzinski ispit. To su tri najatraktivnije stvari našeg rallyja, a ostali brzinci su kombinacije brzih i tehnički zahtjevnih staza. Takvo je natjecanje vrhu zahtjevno za natjecatelje, moraju se jako truditi da bi pobjednički došli do cilja“.

S obzirom na to da su Krisztian Hideg i Istvan Kerek, Mađari koji voze za AK Delta Sport, potvrdili obranu naslova prvaka Hrvatske, neće nastupiti u Poreču. Pobjednici prva tri izdanja porečkog rallya od 1999. do 2001. godine bili su Slovenci Darko Peljhan i Miran Kacin u VW Golfu IV Kit Car. Rekordan broj pobjeda u Poreču imaju Juraj Šebalj i Toni Klinc, koji su u tandemu trijumfirali čak sedam puta, dok Šebalj ima ukupno devet naslova, jer je posljednja dva izborio sa suvozačem Karlom Golubom.

OSTALI SPORTOVI