WRC reliji voženi na asfaltnoj podlozi mogu ponuditi još veće izazove vozačima od onih na šljunku i ledu, pogotovo ako se organizatori potrude začiniti brzince raznim zamkama, a upravo to čeka elitu na Rallyju Croatia…
Još od Njemačke 2019. godine u Svjetskom prvenstvu nismo imali reli sačinjen isključivo od asfaltnih brzinaca, ali to će se promijeniti kada najbolji relijaši svijeta stignu u Hrvatsku, na prvo povijesno WRC izdanje Rallyja Croatia, od 22. do 25. travnja.
U sklopu 22 brzinska ispita WRC elita proći će više od 300 kilometara izazovnih staza kroz Zagrebačku, Karlovačku i Krapinsko-zagorsku županiju, a tko želi konkurirati za pobjedu, morat će pokazati perfektnu vještinu upravljanja automobilom na asfaltnoj podlozi.
Međutim, to neće biti nimalo jednostavno, jer su se organizatori potrudili ponuditi bezbroj različitih izazova, a podloga na kojoj će se voziti mijenjat će se gotovo iz kilometra u kilometar.
“Na reliju će vozači naići na šest različitih tipova asfalta, od najskliskijeg do ispucanog, od grbavog s puno prijevoja do onog savršeno ispeglanog, kao da si na pisti. Konfiguracija terena je takva da ima dijelova koji su užasno uski, do tri metra, a ima ih koji su široki sve do šest metara,” otkriva Daniel Šaškin, predsjednik organizacijskog odbora Rally Croatia, te dodaje:
“Pokušali smo zakomplicirati stvari koliko god je to moguće i napraviti jednu tehnički zahtjevnu utrku. Gotovo svaki brzinac ima razbijanje tempa i stalne promjene terena, što je najveći mogući izazov u ovom sportu. Bit će jako teška utrka za sve, ali to su najbolji vozači svijeta, zbog čega jedna WRC reli i mora biti težak.”
Za razliku od leda i šljunka, za brzu jurnjavu asfaltom ključno je voziti čisto, odnosno smanjiti proklizavanja na minimum. No, to je lakše reći nego napraviti, ako te čeka nekoliko različitih tipova asfalta na istom brzincu, a organizatori su pripremili čak i osam skokova koji će učiniti Rally Croatia još atraktivnijim.
“Najbrže je na asfaltu voziti čisto i bez proklizavanja, ali to neće biti moguće, jer je više od 60 posto našeg asfalta dosta sklisko. Još ako padne kiša, a u proljeće je to lako moguće, bit će vrlo zanimljivo,” dodaje Šaškin i naglašava da je većina brzinaca već vožena kroz 40 godina Delta Rallyja i ostalih lokalnih natjecanja, a izabrani su za WRC samo oni najbolji i najatraktivniji, u bogatoj ponudi kakvu nudi teren u okolici Zagreba:
Dečki koji su bili iz Toyote pregledati ceste rekli su da se ovdje može organizirati tri WRC-a, a ne jedan, koliko imamo staza i koliko imamo cesta!
U svakom slučaju, pred najboljim relijašima današnjice, kao i njihovim momčadima mnogo je nepoznanica uoči nastupa u Hrvatskoj. Čekaju ih svima nepoznate i zahtjevne ceste, a kad akcija krene, morat će na njima provesti mnogo vremena prije nego što uopće dobiju priliku promijeniti gume pa će i taktika biti bitan faktor ovog relija.
“Oni dijelovi brzinaca koji su abrazivni, gdje je dobar asfalt, tu će se najviše trošiti gume. Vozači mogu birati između tvrđe i mekše komponente, a izbor će ovisiti o temperaturi i uvjetima na stazi. Maksimalno smo iskoristili pravilnik FIA-e da im otežamo pa će tek nakon četiri brzinska ispita u danu moći mijenjati gume. Potrudili smo se da stvarno bude zahtjevno i bit će jako teško pronaći prave gume i prave postavke automobila za naš reli. Tu će do izražaja doći iskustvo i smatram da će se samo iskusni vozači moći ovdje boriti za pobjedu,” zaključuje Daniel Šaškin, na temelju svoje 22 godine reli utrkivanja, što uključuje i nezaboravni nastup na Dakaru 2019. godine.
U svakom slučaju, Rally Croatia ponudit će nešto sasvim novo i uzbudljivo Svjetskom prvenstvu i definitivno nam pokazati tko je u 2021. godini novi kralj asfalta u WRC-u!