Fantele paze na kilažu: Važno da je kvalitetan komad mesa

Fantela brothers

Hrvatski jedriličari, Šime i Mihovil Fantela dobro znaju koliko je u jedrenju bitno paziti na vlastitu težinu, ali i pobrinuti se da nikad ne ostaneš bez energije…

Jedrenje je bez ikakve sumnje sport izdržljivosti, ali vrlo kompleksan! Naime, ne samo što je bitno osigurati tijelu dovoljnu količinu energije kako bi prebrodilo sve izazove koje nudi cjelodnevna borba s valovima i morskim strujama, već je zbog balansa broda i njegove brzine potrebno i paziti na kilažu te je pokušavati uvijek držati na optimalnoj razini.

Posebno je to izraženo u olimpijskim klasama, samcima i dvojcima, ali braća Fantela u tri godine zajedničkog jedrenja u 49eru već su uspjela pronaći idealni raspored mase na svojoj jedrilici.

“Kilaža je jako bitna jer gleda se da imaš neku univerzalnu, ‘all-round’ kilažu, da budeš po svim uvjetima konkurentan. Ako si prelagan, bit ćeš po jakom vjetru spor, jer nemaš dovoljno težine da izbalansiraš taj vjetar u jedrima. Ako si težak, spor si pri laganom vjetru. Zato je važno imati neku srednju kilažu za klasu i zna se da je za 49er idealna težina dvojca oko 160 kg,” otkriva Šime Fantela koji je u klasi 470 s Igorom Marenićem osvojio sve što se moglo osvojiti, uključujući i olimpijsko zlato u Riju 2016. godine. No, nije mu bilo lako fizički se prilagoditi onome što se od njega tražilo:

“Imao sam težak period dok sam vozio u klasi 470, bio sam previsok za svoju poziciju i morao sam neprestano biti na dijetama, tako da imam poseban odnos s hranom. Taj period je prošao, naučio sam puno o prehrani i točno znam kako koja hrana utječe na mene. Znam što će me držati sitim i kad je vrijeme za što jesti, a što ne jesti. Tu sa svojim znanjem i iskustvom pomažem i bratu.”

Klasa 49er po pitanju kilaže nije toliko rigorozna kao 470 pa Šime može odahnuti i posvetiti se kvalitetnoj prehrani koja mu donosi snagu i izdržljivost, potrebne za odraditi naporne treninge i još napornija međunarodna natjecanja. Doručak je pritom izuzetno bitan obrok, kao i ručak te bi zajedno trebali činiti više od dvije trećine unesenih dnevnih kalorija.

“Sama prehrana je tema za sebe. Bitno je zdravo se hraniti, da imaš dugoročnu energiju, a ne samo kratkoročnu. Nećeš jesti ujutro krafne jer ćeš ostati bez energije već za pola sata. Umjesto toga jest ćeš složene ugljikohidrate, puno voća, riže, kvalitetnog mesa, bijelog i ponekad crvenog. Moraš se hraniti kao top sportaši, maratonci.”

Jedrenje traži od natjecatelja veliku potrošnju energije i zato se mora paziti na svaki detalj, ako želiš biti na samom svjetskom vrhu.

“Mi na natjecanjima jedrimo pet do šest dana, po tri ili četiri sata dnevno i zamisli koliko je bitne prehrana. Treba paziti na vitamine, minerale, aminokiseline. Dobro se hranimo, imamo dogovor između sebe o tome, ali ako nam treba pomoć tu je gospođa Mimi Vurdelja iz Hrvatskog olimpijskog odbora i s njom se čujemo oko dodataka prehrani,” kaže Šime koji nema običaj nesputanim uživanjem u hrani proslavljati svoje uspjehe, ali njegov mlađi brat Mihovil se zna ponekad nagraditi:

“Miho se zna počastiti burgerom, ali kvalitetnim, iz dobrog restorana. Važno da je kvalitetan komad mesa i onda ga se poveže sa salatom pa to ispadne dobro.”

Zahvaljujući optimalnoj težini i efikasnoj prehrani, Fantele i u 2020. godini uspješno odrađuju zacrtani program i polako se pripremaju za dosad najveći izazov karijere, Igre u Tokiju koje su na rasporedu sljedećeg ljeta. Potpuno fizički spremni i zdravi, tamo će zasigurno imati veliku priliku već osvojenoj svjetskoj tituli iz Aarhusa pridodati i olimpijsko odličje…

VODENI SPORTOVI