Svjetski jedriličarski prvaci Šime i Mihovil Fantela imaju svoje specifične zadatke za koje su zaduženi tijekom svakog plova 49er regate…
U izjednačenom i uzbudljivom sportu poput jedrenja nijanse dijele pobjedu od poraza, a posebno to vrijedi za izuzetno zahtjevnu klasu 49er u kojoj je gotovo nemoguće savršeno odraditi posao tijekom natjecateljskog plova, a vrlo je lako pogriješiti pa čak i neslavno pasti u more.
Baš zbog nestabilne jedrilice, kao i ponekad nepredvidivih valova i vjetra traži se što bolja suradnja između dvojca, ali i izvršavanje specifičnih zadataka koji svaki od članova posade ima. Svjetski prvaci iz 2018. godine Šime i Mihovil Fantela to jako dobro znaju, a titula osvojena u Aarhusu nakon samo godine i pol zajedničkog jedrenja potvrđuje da se jako dobro razumiju kad jednom započne utrkivanje.
No, osim koordiniranog zajedničkog prebacivanja s jedne na drugu stranu broda pri promjeni smjera plovidbe, kao i držanja aerodinamičnog položaja uz pomoć sajli na trapezu pri jurnjavi naprijed, što su još zadaci svakog od jedriličara klase 49er?
“Miho je zadužen za brzinu broda, ja za odluke gdje ćemo ići i kako ćemo voziti kroz polje. Dakle, ja odlučujem gdje ćemo ići, a on kako da što brže do tamo dođemo,” jednostavno nam objašnjava proslavljeni jedriličarski taktičar Šime Fantela koji tijekom plova uzima sve faktore u obzir i izdaje naredbe na koji način jedriti do cilja.
“Moje je pročitati uvjete na moru. Kakav je vjetar, što je radio u zadnjih par sati i što bi mogao napraviti. Radi se o razumijevanju uvjeta kroz oblake i nekih drugih parametara koji nam pokazuju što bi vjetar mogao napraviti.”
Stariji brat Fantela također prije plova mora donijeti nimalo laku odluku hoće li njihov brod simboličnog imena “10 000” agresivno jurnuti u lov na prvo mjesto ili tek kontrolirati najopasnije konkurente.
“Gledam situaciju na ljestvici i odlučujem hoćemo li jedriti s manje ili više rizika. Ako smo prvi, odlučujem trebamo li se braniti i voziti kroz polje s manje rizika ili ako napadamo s drugog mjesta, trebamo li ići kroz malo drugačije polje.”
Mihovil je pak flokist i upravlja brodom. Na njemu je brinuti se za izvlačenje dodatnog trećeg jedra, poznatog pod nazivom spinaker, kad brod plovi uz vjetar. On također mora uvijek misliti na ravnotežu koja je u klasi 49er najvažniji faktor kako bi jedrilica mogla punom brzinom jurnuti prema naprijed.
“Miho mora pročitati vjetar. Mora osjetiti male promjene u vjetru tako da zna podesiti brod prema tim promjenama i predviđati što će se dogoditi. Brine se za balans broda koji mora neprestano biti savršen,” otkriva Šime, bivši olimpijski, svjetski i europski prvak u klasi 470 koji je nakon trofejne suradnje s Igorom Marenićem jednako uspješan i u kombinaciji s bratom, u potpuno drukčijem tipu utrkivanja.
Tajna uspjeha je upravo podjela zaduženja u jedrilici, u kojoj Šime i Miho uspješno odrađuju svaki svoj dio posla te s provedenim zajedničkim satima na moru postaju sve uigraniji i bolji.
A kako ime njihovog broda kaže, cilj je provesti upravo 10 000 sati ploveći zajedno morima i oceanima, nakon čega će bez ikakve sumnje imati dovoljno iskustva među 49erima da u svim mogućim uvjetima budu u samom vrhu poretka.
Šime i Mihovil trenutno čekaju povratak na more i približavanje tom broju, a samim time i novim uspjesima u viteškim dvobojima protiv ostatka jedriličarske elite…